ČEŠTÍ VÝROBCI NÁŘADÍ - II.část

Úvod ZAJÍMAVOSTI Z KUCHYNĚ ČEŠTÍ VÝROBCI NÁŘADÍ - II.část

LOGO DEPRAG   V pokračování příběhu se nyní zaměříme na dalšího bývalého Narexáka, a to firmu DEPRAG Lázně Bělohrad a.s., v současnosti předního výrobce pneumatického nářadí na světě.


   Firma Deprag je ta lepší varianta zahraniční investice. Momentálně je vlastní rodinná firma 2 německý majitelů a je jedna z nejstabilnějších firem v České republice.

   Výrobce DEPRAG má nejširší sortiment pneumatického nářadí na světě a vyrábí stroje nebo jen jeho části pro takové značky jako je Italská značka FIAM nebo pro spousty dalších (LUKAS, PFERD, FEIN, WAGNER, INGERSOLL ) a je po ATLAS COPCO 2.výrobce na světě, který se zabývá výrobou turbínových pohonů pro pneumatické brusky.

   Jejich specializací jsou určitě slévárenské podniky a těžební průmysl, kde hlavně jejich výrobky "ATEX" splňují přísné požadavky výrobků do výbušného prostředí.

   Nyní se více zaměřují na robotiku a automatizované procesy, navrhují a vyrábějí pro sériovou výrobu na míru stavěné stroje, jsou ochotni tomu věnovat čas a navrhnout pro výrobu takové řešení, které naprosto vyhovuje výrobním procesům.

   Zaměřili se i na výrazném snížení vibrací svých strojů, kdy v nové době jsou zaměstnanci na prvním místě, tudíž se snaží chránit jejich zdraví a následně peněženky vlastníků firem před případnými nemocemi s povolání. :)

   A úplná novinka, která by se měla rozjet někdy začátkem roku 2017 je implementace umělé inteligence do brusek a to tzv.systém DIQ. A tom si napíšeme trochu obšírněji, zkusíme rozebrat případné výhody či nevýhody. 


Co to vlastně systém DIQ je?:      DIQ


   Je to tzv.inteligenční systém, kdy do brusky je vložen vestavěný modul, který na dálku komunikuje a sbírá veškerá potřebná data o brusce, o jejím provozu, možném opotřebení apod.. Je to jako v autě, když Vám to píše, že máte měkké pneumatiky, že Vám dochází olej, že byste měli zajet do servisu. A je to dobře, chceme to? :)

    Zde asi najdeme 2 tábory, jedni budou říkat, že to prodraží provoz, že se ta bruska bude muset dávat pořád do servisu, že to je tahání peněz ze zákazníka. Anebo je to chytrá věcička, kdy Vy nemáte čas, případně to ani neumíte nebo prostě na to kašlete, si pravidelně dělat sám údržbu, tedy stroj vyčistit, promazat, vyměnit olej a tím prodloužit třeba až trojnásobně životnost stroje a nebo nedat stroj do opravy až v té době, kdy se zastaví sám a už jeho oprava stojí třeba polovinu stroje nového.

   A tato věcička bude umět i jiné věci a to měřit spotřebu vzduchu a dle toho stanovit správnou velikost kompresoru, bude měřit výkonost stroje, kde zase budeme moci určit, zda je stroj vhodný na tuto operaci a zda není lepší slabší či silnější. A mimo jiné bude taky měřit a ukazovat, zda ten stroj vůbec pracoval nebo zda neběžel jen naprázdno a tím pádem hlídat zaměstnance, zda opravdu dělá nebo to jen předstírá. :)

   A to vše bude zaznamenáváno do PC, kde se výsledky budou zaznamenávat a buď Vy, případně my budeme vyhodnocovat výsledky a dle toho upozorňovat na případné nedostatky a potřebné změny. A především to bude zaznamenávat krizové situace, při kterých dochází k poničení stroje a zabránit tím dalším zvýšeným nákladům. A snahou Depragu, případně nás, či Vás je tímto zajistit co nejvíce bezproblémový provoz a neřešit problémy 5 minut po dvanácté. Neboli data můžou chodit přímo k výrobci nebo k servisnímu středisku, který může flexibilně řešit běžné problémy, což je minimálně potřebná pravidelná výměna oleje po XX hodinách provozu stroje, a kdo toto pohlídá, když pracovní směna neznamená automaticky odpracované hodiny stroje. :)


Náš názor na věc?:

Pro managemant firmy či pro horlivé či zodpovědné podřízené je to dobrá věc. Pokud máte X strojů ve výrobě totožných a s každou dělá někdo jiný ( dá se ke stroji zapsat konkrétní zaměstnanec ), tak se pozná jak je která vytížená, jak dlouho který zaměstnanec pracuje a vlastně i jak se jaký zaměstnanec ke stroji chová, poznají se rozdíly a je možno dle toho reagovat. A podle nás to i pomůže, pokud se to bude dělat poctivě ( ať Vy nebo my ), tak prostě prodlouží životnost stroje a i předejde případným nenadálým problémům.

Pro firmy či lidi, kterým je to jedno, stejně mají problém shánět lidi a ještě je hlídat, kdy by jim stejně raději nic neřekli a stroje si servisují stejně sami, tak pro ty to určitě nebude. :)


Závěrem se domníváme, že to uplatnění má a budoucnost tudy povede, jelikož firmy nemají čas hlídat tyto věci a budou se spoléhat na kvalitní servisní organizace, které se o vše postarají a oni budou mít klid. 


Tak co Vy? Budete ti inovátorští nebo počkáte až to bude běžné? :)


A ještě nějaká fota z Depragu:


Automatizovaný robot vzorkovna II. výstavka


Copyright 2016 - 2018 © rav-naradi.cz