FUNGOVÁNÍ SROVNÁVAČŮ CEN

Úvod ZAJÍMAVOSTI Z KUCHYNĚ FUNGOVÁNÍ SROVNÁVAČŮ CEN

   Pokusíme se Vám co nejvíce a laicky popsat fungování vyhledávačů zboží a srovnávačů cen.


   Určitě všichni znáte ty nejznámější, ale celkem je to jedno, ono to funguje obdobně všude stejně. U nás v České republice jsou nejznámější vyhledávače informací, potažmo zboží, GOOGLE a SEZNAM. Z porovnávačů cen jsou to pak HEURÉKA a ZBOZI.CZ, tam když nejste a nikdo Vás zde nenajde, tak jako skoro když nejste. A samozřejmě žádné fungování vyhledávání či porovnávání nemůže fungovat zadarmo, a že to je business. :)

   Pokud firma, prodávající cokoliv, chce být vyhledávána na internetu, tak proto musí něco udělat. Když pominu, že musí mít dobré zboží, ideálně dobré ceny, perfektní přístup k zákazníkům, prostě vše, co byste chtěli a od kvalitního obchodu očekáváte. Ale jak se o nich dozvíte, o těch dobrých? A tady je ten kámen úrazu, v České republice, jako v Evropské velmoci v počtu shopů na počet obyvatel, se vyznat a najít toho dobrého, to opravdu není jednoduché.

   Takže co udělá běžný člověk, děláme to my i Vy, prostě napíšu to co chci najít. Dejme tomu chci si koupit nějaké kleště, kladivo, možná vrtačku, kufr na nářadí apod., tak napíšu do vyhledávače třeba NÁŘADÍ, případně VRTAČKA a mrkneme, co to udělá.

GOOGLE - NÁŘADÍ 

 Těch 6 nahoře srovnaných vedle sebe, tak to jsou ti, kteří za to, že když Vy napíšete slovo nářadí, tak za ono slovo platí, aby se ukázali úplně nahoře a Vy na ně klikli a třeba u nich koupili. Platí i ti pod nimi, u nich je napsáno malými písmenky "reklama", ti všichni za ono slovo platí, abyste je našli, jelikož toto slovo "NÁŘADÍ" má v textu další 1000 shopů, tak šance, že kliknete na někoho jiného, než placeného nebo maximálně toho na 1.stránce je mizivá, tudíž ti ostatní v tento moment neprodají, nemají šanci. A takto to samozřejmě funguje i jinde, na seznamu apod. A samozřejmě těch placených slov, pokud vezmeme jen komoditu nářadí je nepočítaně. Platí se za slovní spojení, třeba: "VRTAČKA NAREX" nebo " KLEŠTĚ KNIPEX" nebo "KUFR STANLEY" a takhle bych mohl pokračovat donekonečna.

   A pozor, to ještě není všechno. Neplatí se stylem, co slovo, třeba koruna, ale každé slovo či spojení jsou různě drahá. Třeba zkoušené slovo "NÁŘADÍ" je hodně vyhledávané, tak je i hodně drahé. Momentálně cena za toto slovo a abyste byli nahoře je 6,- Kč za 1 klik. Rozumíte, jenom za to, že na ně kliknete, to přeci neznamená, že i koupíte. Ve statistikách se uvádí, že dobrá konverze, což je počet nákupů na počet kliků je 1%. To znamená, že 100x na ně někdo klikne a z toho mají v průměru jednu objednávku. Takže úplně laicky, utratí 600,-, aby získali 1 objednávku. Vyplatí se to???

   Samozřejmě jsou spojení, která nejsou tak vyhledávána a nejsou tak drahá, tudíž ta šance a návratnost je vyšší, ale toto je potřeba kontrolovat. Tudíž sledovat jednotlivá slovní spojení, kolik za ně za měsíc utratím a kolik mi to přineslo objednávek a dle toho adekvátně reagovat, neplatit za to, co se nevyplatí a naopak, hledat nová spojení, která fungují a která se vyplatí. Ale máte na to čas? Když neděláte nic jiného než zajisťujete prodej a aby vše fungovalo jak má?

  A od toho jsou tady další vlci na trhu, kteří na nás prodejce čekají a to jsou ti, kteří si nechávají platit ze to, že se Vám o toto postarají, tedy hlídají klíčová slova a jejich návratnost. Mají na to speciální programy a na konci měsíce Vám pošlou tabulku, jak jste si daný měsíc vedli. Ale v té se stejně nevyznáte, takže musíte důvěřovat, že to dělají dobře a jak mají. :)

 statistika

 konverze 2

Tohle Vám pošlou a vyznejte se v tom, takže jim musíme věřit, že to je OK. :)

 

  A jak je to se srovnávači zboží. ( Chtěl jsem Vám to taky ukázat na obrázku, ale to mi nějak nejde, to tady je aspoň odkaz na mrknutí. ):

http://kufry-na-naradi.heureka.cz/stanley-1-79-206/

Taky vidíte ty 4 kvalitní obchody, které pro Vás HEUREKA vybírá, tak to jsou ti, co za to platí, tedy né, že jsou kvalitní ( ano, musí splňovat, že mají aspoň přes 88% spokojenosti ), ale že si za to platí. Tím neříkáme, že jsou nekvalitní, ale říkáme tím, že ti pod čarou jsou třeba taky kvalitní, jen neplatí nic navíc.

Takže je to vlastně úplně stejné, jen s tím rozdílem, že pokud chete vůbec uspět, tak musíte mít cenu produktu nejlevnější nebo minimálně být jeden z nejlevnějších, tudíž na produktu nemáte téměř nic a ještě platíte za to, že Vy zákazníci, na nás kliknete, že si vyberet zrovna nás. :):) Zde je malá výhoda v tom, že pokud už jste na HEURECE nebo na ZBOZI.CZ, případně na jiném srovnávači, tak už víte konkrétně co chcete, tak už ta šance, že si zboží opravdu objednáte, mnohem větší, tudíž zde už je 1 objednávka pouze na 10 kliků. Ale i tak se pak prodejce dostává do situace řešit, zda má být na srovnávačích nebo ne, protože jsou to prostě vysávače peněz, ale jak se o prodejci dozvíte, když tam není.

  Ne nadarmo se píše v jedné studii, že 50% reklamy nefunguje, bohužel nikdo neví, která ta část to je. :):):)


Copyright 2016 - 2018 © rav-naradi.cz